نمودهای دیگری در محصولات چندرسانه‌ای

نویسندگان

چکیده

هدف از پژوهش حاضر طراحی و ارزیابی مدلی برای بررسی نمودهای «دیگری» در انیمیشن است. بدین منظور سه مدل موجود در این حوزه انتخاب شدند؛ بخش‌هایی از یکی از مدل‌ها تغییر داده شد و هر سه مدل با یکدیگر ترکیب گردید. سپس برای ارزیابی مدل از پیکره‌ای متشکل از 9 انیمیشن آمریکایی دارای فضا یا شخصیت‌های چندفرهنگی استفاده شد. با استفاده از نتایج بررسی پیکره و نیز شناسایی نشانه‌هایی از «دیگری» که در مدل ترکیبی وجود نداشت، مدل اصلاح و تکمیل گردید. این پژوهش نشان داد که صنعت فیلم‌سازی آمریکا از در مقابل هم قرار دادن «خود» و «دیگری» و برچسب منفی زدن به «دیگری» در انیمیشن‌ها به نفع خود سود جسته است.

بیوگرافی نویسندگان

Hamideh Nemati Lafmejani

کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی، دانشگاه علامه طباطبائی

Fatemeh Parham

استادیار گروه مترجمی زبان انگلیسی، دانشگاه علامه طباطبائی

چاپ‌شده

2017-01-09

ارجاع به مقاله

Nemati Lafmejani, H., & Parham, F. (2017). نمودهای دیگری در محصولات چندرسانه‌ای. فصلنامه مطالعات ترجمه ایران, 14(55). Retrieved از https://www.journal.translationstudies.ir/ts/article/view/413

شماره

نوع مقاله

مقاله علمی-پژوهشی

مقالات بیشتر خوانده شده از همین نویسنده