شکل آزمون و عملکرد ترجمه‌آموزان

نویسندگان

  • Ramin Rahimy

چکیده

پژوهش حاضر به بررسی ترجمه‌آزمایی به عنوان یکی از بحث‌برانگیزترین مسایل در پژوهشهای زبان می پردازد. سؤال پژوهشی این بررسی آن است که آیا میان شکل آزمون و عملکرد بهتر ترجمه‌آموزان در آزمون رابطه‌ای وجود دارد یا خیر. برای پاسخ به این سؤال، 45 دانشجوی سال آخر تربیت مترجم زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن انتخاب و به صورت تصادفی به سه گروه تقسیم شدند. هر گروه با آزمونی متفاوت در ترجمه (ولی محتوای یکسان) مورد آزمایش قرار گرفتند. داده‌ها توسط روش آماری تحلیل واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتیجه گرفته شد که میان متغیرهای این پژوهش رابطه وجود دارد.

چاپ‌شده

2005-04-25

ارجاع به مقاله

Rahimy, R. (2005). شکل آزمون و عملکرد ترجمه‌آموزان. فصلنامه مطالعات ترجمه ایران, 3(9). Retrieved از https://www.journal.translationstudies.ir/ts/article/view/61

شماره

نوع مقاله

مقاله علمی-پژوهشی